De eerste slagroomtaart voor een lid van Koninklijke Metaalunie dat de sectorcampagne ‘Metaaltechnologie maakt je wereld’ op originele wijze via social media deelt, is uitgereikt! Metaalunievoorzitter Mark Helder bezocht Sandfirden Technics bv in Den Oever (leverancier van complete generatoren voortstuwingsets voor de scheepvaart en agrosectoren) en overhandigde directeur Bart Bakker de speciale campagnetaart. Het bedrijf heeft het campagnethema verwerkt in een prachtige bedrijfsvideo op social media en roept ook nog eens andere bedrijven op deel te nemen aan de campagne. Een verdiende taart dus!
‘Wij ondersteunen deze campagne graag,’ ver telt Bakker. ‘Die draagt bij aan meer bekendheid en een juist beeld van de sector. In deze sector kun je je hele leven lang je geld goed verdienen met een interessante baan. Een baan die bij draagt aan het oplossen van maatschappelijke problemen. Daar heb je techniek en vakmensen voor nodig. Denk aan netcongestie. Om dat op te lossen, is techniek nodig. Kijk alleen maar naar de hoogspanningsmasten die moeten worden geproduceerd en naar de kabels die moeten worden gelegd. Dat is niet zomaar een beetje oldschool technologie; dat is hightech.’Momenteel werken er bij het bedrijf 72 medewerkers en Bakker is ook zoekende. ‘We zoeken lassers, bankwerkers, constructeurs, maar ook project managers en engineers. Dat de technologie sector zo breed onder de aandacht komt, is in dat opzicht ook heel belangrijk. Ook merken we dat het heel lastig is om mensen te vinden. Dat is de drijfveer geweest om mee te doen.’
Gouden tip
Zijn gouden campagnetip: ‘Heb het op elke verjaardag over je werk. Anderhalf jaar geleden hebben we van de opening van onze nieuwbouw een vrienden en familiedag gemaakt. Dus: laat mensen kennismaken met je bedrijf. Organiseer een open dag. Nodig basisschoolkinderen en hun ouders uit en laat zien hoe mooi het werken bij je bedrijf is. Vertel over je eigen werk en laat zien waar je werkt.’
Doe ook mee!
Mee doen aan de campagne kan met de toolkit met daarin het campagnelogo, de verschillende campagnevideo's en posters.
Winnen
Deel op jouw socials hoe je de toolkit inzet, gebruik de hashtag #metaaltechnologiemaaktjewereld en tag @KoninklijkeMetaalunie. Door loting wordt elke maand een winnaar bepaald van een heerlijke slagroomtaart en een eervolle vermelding in Metaal + Techniek!